„Meg tudjuk-e pontosan mondani, mit jelentenek a következő foglalkozások: digitáliséletmód-terapeuta, közösségfinanszírozás-specialista, városi mezőgazdász, digitálisvaluta-bróker, házaló 3D-nyomdász, digitális temetkezési vállalkozó, magánszféravédelmi-tanácsadó, kiterjesztettvalóság-tervező, testrészgyártó, nanofegyver-specialista? Ugye, hogy nem? Már most előre látható, hogy gyorsuló ütemben új foglalkozások sora lép be a munkaerőpiacra, köztük olyanok is, amelyeket ma még körülírni sem igen tudunk. Az iskola tehát nehéz helyzetben van. Olyan tudást kellene átadnia a diákságnak, amely a fent épphogy csak jelzett gyors változásokra felkészíti, ami egyebek között az információkeresés oktatását, a szellemi alkalmazkodóképesség és a kreatív gondolkodás fejlesztését feltételezi. Hiszen tisztán látszik, hogy nem a közeljövő, de már a jelen is erős és rugalmas adaptációs készséget követel meg az embertől. A gyerekekben ott a természetes késztetés, a vágy arra, hogy megmutassák magukat. Erre pedig a kreativitásuk segítségével lehetnek képesek. Segítsük őket ebben mi szülők és pedagógusok!” – írja nagyszerű könyvében Kaszás György, aki hosszú időn át egy nemzetközi reklámügynökség kreatívigazgatója volt, jelenleg nyilvánosbeszéd- és kreativitástréner. Pályáját az alkotásmenedzsment és az alkotói technikák oktatása határozza meg. Számos szakkönyv és humoros könyv szerzője. A podcastban a könyv felépítéséről, a módszertanról, és a feladatokról beszél Kaszás György.
Fülszöveg: Szeret ön okos, kreatív, fantáziával megáldott gyerekeket látni? Szeretné, hogy az új nemzedék minél sikeresebb és boldogabb legyen? Micsoda kérdések! Hiszen nincs olyan szülő vagy pedagógus, aki ezekre nemmel válaszolna.
A kreativitás természetes emberi tulajdonság, más-más szinten, de mindenki rendelkezik vele. Olyan alapképesség, amelyet könnyen a magunk szolgálatába állíthatunk, hiszen a hozzá szükséges készségek kitűnően fejleszthetők, erősíthetők!
Az előrejelzések szerint azoknak a szakmáknak a jelentős része, amelyekben napjaink diákjai felnőttként dolgoznak majd, ma még nem is létezik! A változás leginkább a szellemi munkaköröket érinti majd, s ebben a helyzetben a kreativitás rendkívüli módon felértékelődik. Mi – szülők, pedagógusok – sokat tehetünk azért, hogy ez a gyerekeinkkel született kincs ne sorvadjon, ne vesszen el, sőt hatékony eszközzé fejlődjön.
Ez a remek, a szerző rajzaival illusztrált könyv összefoglalja a kreatívgondolkodás-tanítás főbb sarokpontjait, és egységes koncepciót, módszertant mutat be arra. S bár a benne szereplő izgalmas, játékos feladatok gyerekeknek szólnak, alkalmasak arra is, hogy felnőttekben is kedvet ébresszenek kreativitásuk fejlesztésére.